canisterapie v dětské psychiatrii

 

Úspěšné využítí této metody, to je vztah mezi dítětem a psem, se doporučuje pro děti

  • s poruchami smyslovými, komunikačními
  • s poruchami chování a prožívání

Děti mají o psa zájem a brzy zjistí, že pes jejich city opětuje. To je podstatný rys terapie.

U dítěte se zvyšuje sebedůvěra, navazuje kontakt s jinými lidmi a pomocí terapeuta sděluje své pocity a problémy.

  • při konfliktech mezi rodiči a dětmi
  • při autismu, včetně odmítání kontaktu s lidmi

Při autismu pes hraje roli prostředníka mezi světem autisty a světem ostatních lidí. Přispívá tak k jeho duševní rovnováze

a prolamuje bariéry okolního světa.

 

Praktické metody canisterapeutické činnosti u dětí s psychickými poruchami.

  1. seznamování se psem, jeho rasou, jménem
  2. chování, mazlení s psíkem, komunikace s ním
  3. poznávací činnosti - prohlížení knih, atlasů ze světa psů, říkanky, písničky, příběhy
  4. pohybové hry se psem - učíme se psa vodit na vodítku, osvojujeme si základní povely pro psa
  5. učíme se lásce ke zvířatům, vzájemné péči a starostlivosti psa
  6. odměňování psa, krmení

 

Tímto úzkým kontaktem mezi dítětem a psem dochází postupně k vytvoření emocionálního vztahu.

Dítě se stává otevřenější, vstřícnější a rodostnější. Začíná si lépe rozumět s ostatními.

Starší děti projevují velký zájem o poznávací činnosti ze světa psů, rádi si osvojují základní vědomosti a dovednosti.

Děti předškolního věku si psíky rádi chovají, mazlí se snimi. Zde se uplatňují především ochranitelské postoje.